Detta är Josefine på Finansia – hon ansvarar idag för alla fakturor som på ett eller annat sätt förfallit och jobbar med kunder för att tillsammans hitta den bästa lösningen framåt. Ett ansvar som kräver rätt egenskaper eftersom det handlar om att balansera kravhanteringen och den mänskliga faktorn.
Vad tillför du och din roll bäst till Finansia?
Jag drar gärna ut på en löptur på lunchen med kollegan som inte hinner smita undan. Kanske jag bjuder på ett och ett annat skratt.
Vad sysslar du med på Finansia?
Jag ansvarar för kravhanteringen på Finansia. Jag har kontakt med privatpersoner och företag som inte betalat sin faktura eller skuld i tid. Jag tycker det är oerhört viktigt att vi hittar lösningar tillsammans med våra kunder och försöker hjälpa dem med deras ärenden. Jag ser alla kravärenden med nya ögon och försöker alltid se varje kunds unika situation.
När kommer våra kunder kontakt med det du gör på Finansia?
I alla situationer när vår kund har frågor eller funderingar kring fakturor de inte får betalt för. Tillsammans med kunden sätter jag upp en plan för hur kravhanteringen ska fortskrida.
Vilket är ditt bästa tips till våra kunder?
Våga ta kontakt med oss. Vi finns alltid här för att hjälpa dig!
Varför tycker du man ska vara kund hos Finansia?
Det förbättrar ditt företags likviditet. Vi tar hand om din administration kring fakturering och kravhantering. Är du kund hos finns vi dagligen tillgängliga för dig. Vi ser oss mer som din partner än din leverantör.
Vad är det bästa du vet med att jobba på Finansia?
Vi är ett härligt gäng där alla är involverade att jobba mot samma mål. det skapar en “vi känsla”.
Jag får dessutom möjligheter i mitt jobb att hjälpa människor i svåra situationer.